4 Δεκεμβρίου 2009

"Σεβαστείτε το παιδί"




















Επικοινωνία,έργο της Μαριλένας Μιχαηλίδου από την περσινή σχολική χρονιά



Σεβαστείτε το παιδί 
για ν’ ανθίσει η δική σας γη!


Θέλησαν να μου στερήσουν
 το δικαίωμα να εκφράζομαι,
να αποφασίζω και να πράττω.
Θέλησαν να επέμβουν στη σκέψη,
 τη συνείδηση και τις πράξεις μου,
γιατί ήμουνα παιδί, με αποκαλούσανε μωρό
και πίστεψαν πως δεν μπορώ να συμμετέχω ενεργά,
πως υπάρχω έτσι απλά.
Θέλησαν να μου πάρουν την ελευθερία,
τις θελήσεις τους να υπηρετώ, γνώμη να μην έχω.


Μα δεν τα κατάφεραν, τα χρόνια πέρασαν
και τώρα πια μπορώ να διεκδικώ,
γιατί έχουμε ίση μοιρασιά στον ήλιο,
ίσο δικαίωμα στη ζωή,
ανασαίνω κι εγώ απ’ το οξυγόνο,
ζω σε πλανήτη κοινό.
Ο Θεός μας προίκισε το ίδιο.


Είμαι παιδί, είμαι άνθρωπος,
είμαι πολίτης, είμαι ψυχή,
δικαιούμαι όσα κι εσύ.


Έχω άποψη και δικαιούμαι ν’ ακουστώ,
έχω σώμα και δικαιούμαι να το διατηρώ
όπως θέλω εγώ.


Δεν μπορεί κανείς να μου στερήσει
 τη σωματική μου ακεραιότητα,
ούτε την ψυχική και την πνευματική.
Γιατί έχω μυαλό και δικαιούμαι να το καλλιεργώ,
μπορώ να μορφωθώ,
να παίρνω αποφάσεις
που με επιχειρήματα να τις στηρίζω,
στα πόδια μου να σταθώ.
Όσα θέλησαν να μου στερήσουν είναι παρελθόν,
γιατί τώρα στέκομαι μπροστά τους και τους μιλώ.
Απαιτώ τον σεβασμό
χωρίς διακρίσεις, περιθωριοποίηση,
να εκφραστώ.


Τι θέλει τελικά ένα παιδί;
Ασφάλεια, στέγη, τροφή,
αγάπη να το κάνει δυνατό,
απλά για να μπορεί να ζει...
Έχει δικαίωμα στη ζωή
στην αξιοπρέπεια, στην αλήθεια, στο μυστικό,
στη σκέψη, στο δικό του, στην πίστη,
 στην κρίση την προσωπική.
Κανείς να μην του τα στερεί!


Το κάθε παιδί είναι η συνέχεια του κόσμου,
η πιο αθώα ψυχή,
γι΄ αυτό δώστε του σωστή ανατροφή,
για να μπορέσει επάξια ν’ αντικαταστήσει τη θέση σας,
για ένα νέο κόσμο γεμάτο ελπίδα και σεβασμό,
που να αποδέχεται το διαφορετικό,
που να βλέπει το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου υπαρκτό.


Σεβαστείτε το παιδί
για ν’ ανθίσει η δική σας γη!
 Μύρια Ονησίλου(Γ΄9)


Συμμετοχή της Μύριας Ονησίλου στον ποιητικό διαγωνισμό με θέμα "Τα δικαιώματα του Παιδιού".
Το διαγωνισμό προκήρυξε το Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, με αφορμή την επέτειο συμπλήρωσης είκοσι χρόνων από την ημέρα υιοθέτησης της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του παιδιού.

1 σχόλια:

Mύρια είπε...

μακάρι τα παιδιά όλου του κόσμου να τυγχάνουν του σεβασμού που αξίζουν

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails